My Fightclub

Wednesday, March 15, 2006

Let’s close our eyes and not our minds

Då var man tillbaka till verkligheten då efter tre dagars ledighet och det efterlängtade besöket. Ni vet känslan när man har som varit i en annan värld ett litet tag och plötsligt är tillbaka i vardagen igen. Det känns lite jobbigt, i alla fall till en början. Och framför allt att han nyss var här hela tiden och nu inte alls. Men det är ok, för det känns så bra ändå och så skönt att ha fått träffas ordentligt. Och jag kunde inte föreställa mig att det skulle bli så underbart som det blev.

Jag har spenderat kvällen med att baka scones och steka pannkakor till morgonmötet imorrn och funderat lite på var den energin kom ifrån. Kom fram till tre möjliga anledningar; 1) Jag är glad. 2) Det känns mindre tomt när man är upptagen. 3) Jag har plötsligt insett att det är väldigt roligt att vara huslig. Kusligt huslig som Mattias sa. I vilket fall sitter jag här nu i världens största t-shirt med världens största hög av pannkakor och doften av nybakade scones. Inte så illa!

Tänkte när jag började skriva nu att jag har massor att säga men inser att det finns nästan inget att säga...bara att jag har haft de tre bästa dagarna i år och hoppas att de ska bli många fler i samma sällskap. Det var så länge sen jag kände så här.

Puss och godnatt

0 Comments:

Post a Comment

<< Home