My Fightclub

Thursday, March 16, 2006

Somehow you just don't get it

Nu har Kajsa varit här och ätit middag så jag har fått min Kajsados i alla fall vilket känns bra. Sen kommer jag få lite mer imorrn också när hon kommer till akkis efter stängning med drinkar och mat för ännu en ypperlig akkisförfest. Kan det bli mycket bättre? Sitter här och sippar på det sista vinet och bläddrar i Ulf Elvings bok om smörgåstårtor och planerar min födelsedagsbjudning. Haha, och nu började Karl Martindahl sjunga på min winamp.
Blev lite kreativ på jobbet idag och tillverkade ett fiskdammsskynke med glittriga fiskar och blå bubblor på att skylta med till boken om barnkalas. Jag antar att Smekergruppen skulle gapa av fasa om de såg det och alla ballonger och serpentiner jag införskaffat med deras idéer om raka linjer och minimalism och tråkiga skyltar men det struntar jag i. På barnkalas ska det faktiskt vara roligt och färgglatt och plottrigt. Och alla mina arbetskamrater tyckte faktiskt att skynket blev jättefint. Ser fram emot att avsluta skyltningen imorgon.

Sitter även och kollar upp tågbiljetter till Göteborg till påsken och inser lite surt att det alla biljetter är apdyra då bara för att det är påsk. Inte så mycket att göra åt när man ska ner på namngivningsceremoni och allt. Till alla som undrar så kommer jag i alla fall komma tillbaka i tid till indiekryssningen så ni behöver inte oroa er för att jag inte ska komma och liva upp stämningen och har ni tur kommer ni även få beskåda ännu en blåtira i Finlandsfärjornas tecken ;)

Jag har en efterlysning också; söker en vän som vill följa med på muséer, konstutställningar, teater och dylikt på dagar då jag är ledig, dvs någon lördag, söndag eller måndag då och då! Måste få komma ut och se lite kultur känner jag.

Men nu tillbaka till smörgåstårtorna.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home