My Fightclub

Monday, March 20, 2006

Time is running out...

Ska försöka skriva här en sista gång innan jag blir ännu mer gammal än vad jag redan är då. Tyvärr har den här sista dagen av det här året av mitt liv blivit något av en soppa. Började med att jag försov mig och hade jätteont i halsen när jag vaknade. Sen var alla sjuka på jobbet så det blev desto fler kunder åt oss som var där. Men eftersom jag för en gångs skull skulle sluta tidigare så tänkte jag på det och härdade ut. Efter jobbet tog jag pengar ur kassan eftersom jag inte har några själv och gick och köpte klänningen jag gått och spanat på så att jag har nåt fint att ha på festen på lördag. Surt då att tänka att om jag hade åkt raka vägen hem istället så hade jag varit hemma 2,5 timme tidigare. När jag kom till Gullmarsplan tog de nämligen tåget ur trafik pga nåt strömfel vid Bagarmossen och hänvisade till extrabussar. Dessa extrabussar undrar man ju var de höll hus dock. Efter 25 min kom det en liten som snabbt blev full utan att folkmassan krympte och med min onda hals, köldskadade fötter och händer och förstörda lediga kväll började jag närma mig bristningsgränsen. Drygt en timme efter jag kom dit kommer buss nr 2 och folk är som galna och kastar sig fram. Även jag till viss del måste jag säga och kom med i sista sekund. Sen var bussresan ett litet äventyr i sig men det behöver vi inte gå in på. Väl i Bagis fick jag hjälpa en stackars gammal förvirrad dam som inte visste vart hon skulle, fick till slut ställa henne på busshållplatsen igen för att åka tillbaka med extrabussen till Björkhagen. Hoppas att hon kom fram dit hon skulle.
Sen blev inte resten av kvällen vidare gemytlig heller, det var väl kanske inte så konstigt efter den dagen men den kunde ha slutat bättre. Nu sitter jag bara här deppig över det mesta och med en känsla av oavslut...om man kan säga så. Jag är inte redo att bli ett år äldre...om 5 minuter.

3 Comments:

At 8:59 am, Blogger myra said...

Jisses vilken dag du haft, stackare! Hoppas denna dag inte faller i samma mönster. Nu blev jag nyfiken på klänningen också. Ser fram emot lördagen.

Kram och grattis här med!

 
At 9:37 am, Blogger Kajsa said...

Åh, hunny, hoppas din dag blir bättre och att pocketpartyt blir en hit! <3

 
At 10:49 am, Blogger Miu said...

Tack ska ni ha sötisar! Det positiva är ju att idag bara kan bli bättre :)Vi ses på lördag! <3

 

Post a Comment

<< Home